Alternative flash content

You need to upgrade your Flash Player

Get Adobe Flash player

Start inteligent la noul loc de munca!

 

Prima impresie conteaza! Avem obiceiul de a clasifica oamenii in functie de prima intalnire, iar perceptia initiala despre o persoana se pastreaza in timp, de regula pana la proba contrarie. Ca si nou angajat, prima zi de lucru poate fi cu adevarat speciala, in conditiile in care experimentezi un amalgam de sentimente amestecate de curiozitate si entuziasm. Ei bine, daca ne gandim la importanta acestei zile, toate aceste reactii sunt absolut normale. Iata unele sfaturi de care sa tii cont intr-o astfel de situatie, astfel incat prima ta zi de lucru sa se transforme intr-o experienta de care sa te bucuri!

 

1. Fii punctual!

 

Toata lumea apreciaza punctualitatea, iar corporatiile si mediul de business nu fac exceptie, avand in vedere ca o persoana care ajunge la timp, nu isi respecta numai munca, dar mai ales oamenii cu care lucreaza. Este de dorit sa ajungi la job intotdeauna la timp, dar cu atat mai mult in primele saptamani, atunci cand toti colegii isi formeaza o parere despre tine.

 

2. Adopta o atitudine pozitiva!

 

Nimic nu functioneaza mai bine, indiferent de situatie, decat sa afisezi o atitudine pozitiva, placuta si un zambet increzator. Este important sa fii atent la tot ce se intampla in jurul tau, sa fii receptiv si implicat, dar fara sa exagerezi inca din primele zile.

 

3. Imbraca-te adecvat!

 

Dupa cum spuneam, prima impresie conteaza, si in sprijinul acestei realitati, haina face pe om. In lipsa informatiilor despre abilitatile si personalitatea ta, colegii te vor percepe in prima faza prin prisma comportamentului si a vestimentatiei, asa ca o tinuta corespunzatoare nu va face decat sa castige respect si apreciere in randul celor din jur. Nu lasa la voia intamplarii acest aspect, face parte din conduita de serviciu!

 

>

4. Ofera-ti o perioada de acomodare!

 

Multe persoane devin stresate la locul de munca din cauza faptului ca pun prea multa presiune pe capacitatile personale, si vor sa reuseasca inca din prima zi. Au nevoie de rezultate imediate si astfel intra intr-un cerc vicios al esecurilor continue, din care cu greu mai gasesc iesire. Te sfatuim sa-ti acorzi o perioada de minim 30 de zile, timp in care sa poti sa asimilezi si sa intelegi in intregime conceptul si politica organizatiei in care activezi. Nimeni, mai ales un superior cu o strategie foarte buna de dezvoltare si cu un background profesional serios, nu se asteapta sa te grabesti si sa incepi rezolvarea problemelor majore imediat. Deci, nu astepta nici tu de la tine astfel de performante!

 

5. Concentreaza-te pe reusite marunte, dar valoroase!

 

Incearca in tot acest timp sa te concentrezi pe solutionarea problemelor mici, dar fara a caror rezolvare ti-ar fi mult mai greu sa vezi “the big picture”. Asta iti va asigura un grad ridicat de credibilitate in ochii angajatorului si te va ajuta pe tine sa patrunzi mai usor in miezul problemei, oferind astfel solutii si suport pentru tot staff-ul implicat in procesele interne ale companiei.

 

6. Imbunatateste-ti competentele!

 

Este usor sa te simti coplesit cand pornesti la drum cu un nou job, si s-ar putea sa-ti faci griji ca nu vei fi capabil sa functionezi in modul in care se asteapta ceilalti sa o faci. Te sfatuim sa incepi sa iti construiesti un plan care sa abordeze orice lacuna de competenta care ar putea exista. Ca un prim pas, completeaza o analiza SWOT pe care sa o utilizezi pentru a aborda punctele tari si punctele slabe cu privire la locul tau de munca. Apoi elaboreaza-ti o lista de aptitudini de care consideri ca vei avea nevoie pentru aceasta pozitie si incearca sa identifici orice abilitate pe care sa o dezvolti si sa o imbunatatesti. Pe de alta parte gandeste-te cum sa elimini punctele slabe si sa le inlocuiesti cu abilitatile nou aprofundate. Stabilirea obiectivelor profesionale ar trebui sa constituie un scop in sine pe durata primelor luni la noul job.

 

7. Analizeaza cultura organizationala!

 

Fiecare echipa sau unitate de business functioneaza dupa o cultura unica, iar una dintre cele mai mari greseli pe care le fac noii angajati atunci cand ajung intr-un birou nou este aceea de a veni cu liste intregi de schimbari si de obiective nerealiste. Este foarte posibil sa te angajezi intr-un mediu care sa difere mult, prin prisma aspectelor organizationale si operationale, de fostele tale locuri de munca. Te vei lovi de noi politici de birou, si va trebui sa inveti sa activezi cu succes in cadrul acestora. Petrece suficient timp pentru a cunoaste cultura organizationala a companiei din care faci parte, la fel si subculturile care este foarte probabil sa existe in orice echipa sau mediu de lucru.

 

8. Invata din timp rolul fiecarui jucator din echipa!

 

Orice companie bine organizata poate fi comparata cu o echipa de fotbal : daca fiecare jucator isi cunoaste rolul de pe teren, este suficient de bine antrenat si coopereaza constructiv cu colegii de echipa, “meciul” este ca si castigat. Cand iti incepi activitatea intr-un colectiv nou, sa cunosti “cine ce face” este deosebit de important pentru succesul tau la locul de munca. Acest lucru este valabil pentru echipa cu care vei lucra in mod direct, dar si pentru persoanele care au legatura cu activitatea ta in mod adiacent.

 

Sfaturi pentru noul tau job:

 

  • Asigura-te ca ai inteles inca din prima ta zi pentru ce ai fost angajat si care iti sunt obiectivele pentru urmatoarele 6 -12 luni. Acest lucru iti va oferi o directie clara in saptamanile care vor urma.
  • Sa soliciti informatii si ajutor nu reprezinta o dovada de slabiciune. Daca nu vei stii unde sa cauti, vei pierde timp valoros incercand sa te descurci de unul singur. Roaga-ti colegii si superiorul sa te ajute ori de cate ori ai nevoie.
  • Evita sa faci comparatii intre fosta companie si actualul loc de munca. Noua ta echipa nu vrea sa auda expresii de genul “la fostul loc de munca faceam asa....”. Concentreaza-te la ce e nevoie sa faci acum, si nu la ce si cum faceai lucrurile in trecut.
  • Daca cineva din noua ta echipa nu reactioneaza tocmai bine la sugestiile tale, incearca sa nu o iei personal, cel putin nu la inceput. Este nevoie de timp pentru a lega relatii de incredere si colaborare cu colegii de munca, si asta nu se va intampla decat prin intermediul actiunilor constructive si bine elaborate din partea ta.

 

Mult succes!

Inline article positioning by Inline Module.